Ikke-kategoriseret

Fagforeningen Kommunikation og Sprog bruger KarlaChat til deres medlemsrådgivning.

2 Juli 2023

Hvem er Kommunikation og Sprog?

Kommunikation og sprog også kendt som KOS, er en dansk fagforeningen som eslår et slag for dem som arbejder med kommunikation, marketing og sprog. KOS har omtrent 8000 medlemmer som de tilbyder assistance til alt der har med, løn, karriere, jobsøgning og afholder ligeledes et hav af ugentlige kurser samt arrangementer om selvsamme emner for at klæde deltagerne bedre på til deres fremtidige arbejdssituationer.

Da KOS, stræber efter at yde den bedste rådgivning til deres medlemmer har de over en årrække udformet et hav af højkvalitets indhold på deres hjemmeside kommunikationogsprog.dk som er målrettet efter at svare på de spørgsmål man nu sidder med midt i et karriereskift.

Da flere medarbejdere hos KOS, bruger størstedelen af deres tid på 1:1 medlemsrådgivning, tog vi hos Karlachat kontakt til fagforeningen i slut maj måned for at høre om de kunne se én chat-løsning spille ind i håndteringen af de mange medlemshenvendelser.

Opsummering af KOS’s løsning

• Høj kvalitet og præcist indhold der er relevant for medlemmer

• Rådgivning til medlemmer baseret på deres individuelle behov og mål

• Bruger informationer udelukkende fra hjemmesiden kommunikationogsprog.dk

• Kontinuerligt opdateret hjemmesidedata

• Samtaler lagret for at skabe indsigt i eventuelle mangler af indhold på hjemmesiden

Spørgsmål: Hej har i nogle råd til hvordan jeg skal skrive min jobansøgning?

Karla: Hej! Det er super, at du søger råd til at skrive din jobansøgning. Her er nogle tips baseret på informationen fra kommunikationogsprog.dk:

1. Din ansøgning skal være fremadrettet i forhold til, hvordan du vil varetage de opgaver, der er beskrevet i opslaget. Du skal ikke gentage dit CV, men hvis der er information i dit CV, du mener er særligt relevant, skal du målrette det virksomhedens behov.

2. Du skal turde sælge dig selv, tage nogle chancer og prøve nogle ting af. Ydmyghed er sjældent en kvalitet i en jobsøgningsproces.

3. Din ansøgning skal indeholde et fokus på virksomheden, hvor du kobler dine egne idéer, kompetencer og research på. Du skal fokusere fremadrettet og komme med konkrete forslag på, hvordan du kan løse virksomhedens problemstillinger, og hvorfor du, med dine tidligere erfaringer, passer ind i netop den stilling de præsenterer.

4. Husk at få læst korrektur på din ansøgning. Slåfejl og stavefejl kan sende et rigtig dårligt signal – især hvis du søger jobs inden for kommunikation, sprog eller marketing.

5. Hvis du søger arbejde inden for kommunikation, sprog eller marketing, vil du ofte også skulle sidde med flere elementer omkring kommunikation. At være kreativ, både skriftligt og visuelt, er ofte et kæmpe plus i branchen, og dette skal du kunne vise i din ansøgning.

Du kan læse mere om, hvordan du skriver en god ansøgning her: https://kommunikationogsprog.dk/min-situation/jobogkarriere/cv-og-ansogning/sadan-skriver-du-en-ansogning

Hvis du har brug for yderligere hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os hos Kommunikation og Sprog. Vi er her for at hjælpe dig!

Forbedring af brugeroplevelse

For at give KOS medlemmer den mest effektive og brugervenlige oplevelse, har Karlachat arbejdet tæt sammen med KOS. Karlachat har implementeret en struktur og præsentation af information, der gør det nemt og overskueligt for medlemmerne at finde frem til de informationer de har brug for. Chatbotten blev integreret på kommunikationogsprog.dk’s hjemmeside og er nu lettilgængelig for alle KOS’s medlemmer.

Data giver indsigt

Alle samtaler med Karlachat gemmes, hvilket giver KOS mulighed for at analysere dialogerne og identificere eventuelle mangler i information på hjemmesiden. Denne viden kan bruges til at forbedre brugeroplevelsen yderligere og gøre hjemmesiden mere brugervenlig baseret på medlemmernes faktiske behov og spørgsmål.

Fremtidige Samarbejde

Efter en vellykket implementering og fortsat positive resultater venter vi på at løsningen har været aktiv i en længere periode for at kunne trække statistik ud på løsningsrate og aktuel tid sparet på rådgivningsopgaver.